افسردگی بعد از مرگ حیوان خانگی

مراسم تشییع جنازه می‌تواند به شما و اعضای خانواده کمک کند تا احساسات خود را آشکارا ابراز کنید.

از افرادی که فکر می‌کنند برگزاری مراسم تشییع جنازه برای حیوان خانگی کار مسخره و نادرست است، نادیده بگیرید و آنچه را که از نظر خودتان درست است انجام دهید.

  • میراث ایجاد کنید.

تهیه یک یادواره مانند کاشت درخت به یاد حیوان خانگی، تدوین آلبوم عکس یا دفتر نقاشی، یا در غیر این صورت به اشتراک گذاشتن خاطرات‌ خوبتان با حیوان خانگی خود، می‌تواند میراثی را برای تجلیل از زندگی همراه با دوست و رفیق‌تان ایجاد کند.

به یاد داشتن سرگرمی ‌و عشقی که با حیوان خانگی خود به اشتراک گذاشتید می‌تواند به شما کمک کند تا از افسردگی رها شوید.

  • مراقب خودتان باشید.
 
 

استرس فقدان حیوان خانگی می‌تواند به سرعت ذخایر انرژی و عاطفی شما را از بین ببرد.

 

منبع

مراقبت از نیازهای جسمی ‌و عاطفی‌تان به شما کمک می‌کند تا این زمان دشوار را پشت سر بگذارید.

با افرادی که به شما اهمیت می‌دهند رو در رو (در صورت امکان) وقت بگذرانید، رژیم غذایی سالم داشته باشید، بخوابید و به طور مرتب ورزش کنید تا اندورفین‌ها آزاد شوند و به تقویت روحیه شما کمک کنند.

  • اگر حیوانات خانگی دیگری دارید، سعی کنید روال عادی خود را حفظ کنید.

حیوانات خانگی زنده نیز می‌توانند هنگام فوت حیوان دیگر حس فقدان را تجربه کنند و یا ممکن است از غم و ناراحتی شما ناراحت شوند.

حفظ روال روزمره آنها، یا حتی افزایش زمان ورزش و بازی با آنها، نه تنها به نفع حیوانات اهلی زنده است، بلکه می‌تواند به افزایش روحیه و تسکین ناراحتی شما نیز کمک کند.

  • در صورت نیاز از روانشناس کمک بخواهید.

اگر ناراحتی شما پایدار است و در زندگی‌تان اختلال ایجاد می‌کند، پزشک یا یک متخصص بهداشت روان یا روانشناس می‌تواند حالات شما را برای وجود بیماری افسردگی ارزیابی کند.

برخورد با مشکل فقدان حیوان خانگی هنگامی‌ که دیگران شما را درک نمی‌کنند